8 Ιουλ 2011

Επιστολή του Συλλόγου μας στον Περιφερειάρχη και σε αλλους φορείς...


ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΓΚΑΡΙΤΩΝ ΝΑΞΟΥ


ΗΜΕΡ/ΝΙΑ:
28.6.2011
“Ο Άγιος Τρύφων”

ΑΡ. ΠΡΩΤ.:
192
Ανοίξεως 3-5, Γαλάτσι, Τ.Κ. 111 47,



Τηλ/FAX: 210 2220901





ΠΡΟΣ:
Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου κ. Ι. Μαχαιρίδη
ΘΕΜΑ:
Έργο ΧΥΤΑ Νάξου και Μικρών Κυκλάδων
ΚΟΙΝ/ΣΗ:
Υπουργό Εσωτερικών κ. Χ. Καστανίδη
Υπουργό Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων κ. Γ. Ραγκούση
Υπουργό Π.Ε. & Κ.Α. κ. Γ. Παπακωνσταντίνου
Υπουργό Πολιτισμού & Τουρισμού κ. Π. Γερουλάνο
Γενικό Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου κ. Φ. Χατζημιχάλη
ΣΕΛΙΔΕΣ:
5


Αξιότιμε κύριε Περιφερειάρχη,
Όπως πληροφορηθήκαμε από τα μέσα ενημέρωσης, κατά την πρόσφατη επίσκεψή σας στη Νάξο, επισκεφτήκατε και το χώρο στον οποίο επιχειρείται η κατασκευή του ΧΥΤΑ Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, και αποφανθήκατε θετικά για την προώθηση του έργου, δίνοντας το πράσινο φως στο Δήμο να προχωρήσει στις σχετικές απαλλοτριώσεις.
Με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι δίνετε και εσείς τη συγκατάθεσή σας για την κατασκευή ενός αναχρονιστικού έργου, σε μια πλήρως ακατάλληλη θέση, οδηγώντας σε περαιτέρω αδιέξοδο την επίλυση του χρονίζοντος προβλήματος των νησιών μας. Συνεχίζοντας έτσι, δυστυχώς, τον στραβό δρόμο που χάραξε η Νομαρχία Κυκλάδων και προσωπικά ο πρώην Νομάρχης κ. Δ. Μπάιλας, συνεπικουρούμενος από το στενό περιβάλλον του. Τόσο ο κ. Μπάιλας όσο και οι λοιποί του περιβάλλοντός του διατυμπάνιζαν, και ίσως συνεχίζουν να το πράττουν, ότι δεν φοβούνται το πολιτικό κόστος! Ποιό πολιτικό κόστος; 400-500 ψήφους που έχουν συνολικά τα δύο χωριά Εγκαρές και Γαλήνη; Ας μη γελιόμαστε. Μόνο αυτός ήταν ο γνώμονας εκείνων που αποφάσισαν, όχι η ορθή επίλυση ενός προβλήματος, που πλέον, η μακροχρόνια και ατελέσφορη προσπάθειά τους αγγίζει τη δεκαετία, λόγω της άστοχης επιλογής, και που προφανώς θα καταλήξει σε φιάσκο πολύ σύντομα, συμπαρασύροντας στην άβυσσο όλους εκείνους που προωθούν την κατασκευή του έργου αυτού.
Επειδή πιστεύουμε...
ότι η τοποθέτησή σας αυτή δεν έγινε με γνώση όλων των δεδομένων και στοιχείων, και κυρίως με στάθμιση των κινδύνων ακύρωσης του έργου που θα οδηγήσει σε αδιέξοδο την επίλυση του προβλήματος απορριμμάτων του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, και επειδή θεωρούμε ότι το κύρος και η εντιμότητά σας αποτελούν ισχυρά εχέγγυα για την επανεξέταση του ζητήματος από την πλευρά σας, και ότι έχετε τη δύναμη της αναγνώριση της λαθεμένης πρώτης τοποθέτησής σας, ώστε να οδηγηθεί ο Δήμος στην κατάλληλη λύση για το χρονίζον αυτό πρόβλημα, θεωρούμε χρέος μας να επισημάνουμε στοιχεία και πληροφορίες που η άγνοιά τους οδηγεί σε εσφαλμένα συμπεράσματα. Η άγνοιά τους είναι πρόσκαιρα αποδεκτή, μέχρι όμως την ενημέρωση και τη διερεύνηση. Η συνέχιση όμως του δρόμου αυτού μετά την ενημέρωση και την αληθινή, σε βάθος και καλόπιστη διερεύνηση του ζητήματος, είναι προφανώς απαράδεκτη, κατά την άποψή μας.
Το έργο αυτό είναι αναχρονιστικό και δεν επιτυγχάνει τους στόχους των ευρωπαϊκών Οδηγιών, αλλά και της ελληνικής πλέον νομοθεσίας:
  1. Όπως είναι γνωστό, δεν μπορεί να καταλήγουν σε έναν ΧΥΤΑ τα απόβλητα χωρίς την προηγούμενη επεξεργασία τους (άρθρο 6 παρ. α’ Οδηγίας 1999/31/ΕΚ). Που ακριβώς στον σχεδιασμό του έργου αυτού περιλαμβάνονται οι μονάδες επεξεργασίας των αποβλήτων; Εξάλλου, και η οδηγία 2008/98/ΕΚ επιβάλλει, κατά τη θέσπιση σειράς και προτεραιότητας εργασιών διαχείρισης αποβλήτων, πρώτα την επεξεργασία, αξιοποίηση και ανάκτηση, και ως τελευταία επιλογή και εργασία, την ασφαλή διάθεση σε χώρους που δεν δημιουργούν πρόβλημα στην ανθρώπινη υγεία και στο περιβάλλον, «...και ιδίως:
α) χωρίς να δημιουργείται κίνδυνος για το νερό, τον αέρα, το έδαφος, τα φυτά ή τα ζώα,
β) χωρίς να προκαλείται όχληση από θόρυβο ή οσμές, και
γ) χωρίς να επηρεάζεται δυσμενώς το τοπίο ή οι τοποθεσίες ιδιαίτερου ενδιαφέροντος.» (άρθρα 4, 12 και 13 Οδηγίας. 2008/98/ΕΚ).
  1. Η αξιοποίηση των αποβλήτων με ανακύκλωση ή άλλη αξιοποίηση που οδηγεί σε μείωση των ποσοτήτων τους πριν τη διάθεσή τους, αποτελεί βασική απαίτηση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Πέρα από τις διακριτές και υποχρεωτικές γραμμές ανακύκλωσης χαρτιού, μετάλλων, πλαστικού και γυαλιού, υπάρχουν συγκεκριμένοι στόχοι της οδηγίας για μείωση των αποβλήτων άλλων κατηγοριών, όπως των βιοαποδομήσιμων. Έτσι, για τα οργανικά απόβλητα, τα οποία αποτελούν σχεδόν το 50% των αστικών αποβλήτων των νησιών μας, σύμφωνα με την ίδια τη μελέτη (ΜΠΕ) του έργου, έχουν τεθεί από τις Οδηγίες συγκεκριμένοι στόχοι που αφορούν ακόμα και το σήμερα, πολύ δε περισσότερο το χρόνο ολοκλήρωσης του έργου αυτού, καθώς γίνονται πιο ασφυκτικοί (άρθρα 4 και 5 Οδηγίας 1999/31/ΕΚ). Πως θα επιτευχθούν οι στόχοι της οδηγίας για μείωση της ποσότητας των οργανικών αφού δεν προβλέπεται κανένα έργο επεξεργασίας τους παρά μόνο η άμεση διάθεσή τους στο ΧΥΤΑ;
  2. Σύμφωνα με τον Περιφερειακό Σχεδιασμό, σε όλη την Περιφέρεια θα πρέπει να προωθηθούν έργα ΧΥΤΥ, ήτοι, σχεδιασμός που περιλαμβάνει οπωσδήποτε και προηγούμενη επεξεργασία των απορριμμάτων. Στην περίπτωση του ΧΥΤΑ Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, έχει σχεδιαστεί έργο ΧΥΤΑ και όχι ΧΥΤΥ, χωρίς καμιά προ-επεξεργασία των απορριμμάτων. Δεν μπορεί, όμως, να σταθεί επιχείρημα που εδράζεται σε δήθεν μελλοντική μετατροπή του έργου σε σύγχρονο έργο, καθώς πρόκειται για εντελώς διαφορετική φιλοσοφία σχεδιασμού και υλοποίησης. Κι αν υποτεθεί ότι υπήρχε η πρόσθεση και ο σκοπός, γιατί τόσα χρόνια δεν τροποποιούνταν ο σχεδιασμός αλλά παραμένει αμετάβλητος; Ας μην κρυβόμαστε. Πρόκειται για ΧΥΤΑ, δηλαδή για μια πρόχειρη και εγκληματική «διευθέτηση» του προβλήματος με ολέθριες συνέπειες για τον τόπο!
  3. Σύμφωνα με τους εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους του έργου, προβλέπεται διάθεση στον ΧΥΤΑ και των νοσοκομειακών απορριμμάτων (Νοσοκομείου Νάξου), που ρητώς απαγορεύεται από την κοινοτική και εθνική νομοθεσία, καθώς αποτελούν επικίνδυνα απόβλητα (άρθρο 5 παρ. 3 Οδηγίας 1999/31/ΕΚ).
Ακόμα πιο σημαντικά προβλήματα, έχει η επιλεγείσα θέση κατασκευής του ΧΥΤΑ. Επιγραμματικά αναφέρονται τα σημαντικότερα εξ αυτών:
  1. Η θέση βρίσκεται σχεδόν εντός του οικιστικού ιστού του νησιού, καθώς γειτνιάζει με οικισμούς και με την ίδια την πόλη της Νάξου. Τα όρια του σχεδιαζόμενου έργου απέχουν περίπου 700 μ από τα όρια του οικισμού Γαλήνης και 1400 μ από τα όρια του οικισμού Εγκαρών, ωστόσο, η απόσταση από τον πραγματικό οικιστικό ιστό δεν υπερβαίνει τα 500 μ. Η πόλη απέχει μόλις 2 κμ, απόσταση που περιορίζεται στο 1,5 κμ από τα σχεδιαζόμενα όρια επέκτασης της πόλης. Επιπλέον, σε απόσταση μέχρι 3 κμ βρίσκονται τα χωριά Μέλανες, Κουρνοχώρι, Αγ. Θαλλέλαιος και Αγγίδια, με τα δύο τελευταία να απέχουν μόλις 1800 μ. Είναι προφανές ότι ο χώρος του ΧΥΤΑ είναι περιορισμένος και με την πάροδο του χρόνου θα επεκταθεί σε ολόκληρη τη λεκάνη, μειώνοντας τις αποστάσεις από τον οικιστικό ιστό, έτι περαιτέρω. Επιπλέον, το πολύ χαμηλό ανάγλυφο πέριξ της θέσης δεν περιορίζει παρά ελάχιστα τις επιπτώσεις στην υγεία και στη ζωή των κατοίκων από τη λειτουργία ενός ΧΥΤΑ τόσο κοντά στον οικιστικό ιστό.
  2. Στην περιοχή έχουν εντοπιστεί αρχαιότητες (έγγραφο υπ’ αρ. πρωτ. 8382/6.9.2010 της ΚΑ’ ΕΠΚΑ) και τίποτα δεν αποκλείει τον χαρακτηρισμό της περιοχής ως περιοχή αρχαιολογικού ενδιαφέροντος. Ομοίως και για αρχαιότητες αρμοδιότητας νεωτέρων μνημείων και βυζαντινές που έχουν εντοπιστεί στην περιοχή (έγγραφο υπ’ αρ. πρωτ. 2090/3.5.2011 της Εφορείας Νεωτέρων Μνημείων Αττικής). Η απόρριψη της θέσης για το λόγο αυτό πρέπει να θεωρηθεί δεδομένη. Εξάλλου είναι γνωστό ότι, η 2η ΕΒΑ ουσιαστικά δεν γνωμοδότησε ποτέ για την καταλληλότητα της θέσης, όπως άλλωστε αναγνωρίζεται και στην έγκριση ΕΠΟ (στοιχείο υπ’ αρ. 23 στο προοίμιο της απόφασης ΕΠΟ με αρ. πρωτ. 763/463/16.2.2010 της Δ/νσης ΠΕΧΩ της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου), καθώς ενδεχόμενη γνωμοδότησή της θα απέρριπτε τη θέση. Απεφεύχθη όμως τεχνηέντως και παρανόμως, όπως αποδεικνύεται από τις σχετικές επιστολές, και θα αποδειχθεί περίτρανα πολύ σύντομα κατά την εκδίκαση των σχετικών υποθέσεων. Άλλωστε, σχεδόν το σύνολο των επιχειρημάτων απόρριψης της γειτονικής θέσης «Αγ. Φωκάς ή Ξυλόκαστρο» κατά τη διαδικασία επιλογής θέσεων, ισχύουν στο ακέραιο και στον ίδιο βαθμό και για τη θέση «Κορυφή Ξύδη», πέραν από τους πρόσθετους λόγους που αναφέρθηκαν ανωτέρω (βλ. Έγγραφο υπ’ αρ. πρωτ. 3499/5.4.2004 της 2ης ΕΒΑ).
  3. Ο χώρος είναι πλούσιος σε νερά, ο υδροφόρος ορίζοντας είναι πολύ υψηλά, ενώ υπάρχουν αρκετές υδροληψίες, και πηγές στην περιοχή, όπως αναγνωρίζεται στην ίδια τη μελέτη (ΜΠΕ) του έργου. Ουδείς μπορεί να αποκλείσει ότι ο υδροφόρος ορίζοντας αυτός συγκοινωνεί με τον γειτονικό (απόσταση μικρότερη του 1 km) του κάμπου των Εγκαρών, απ’ όπου υδρεύεται η πόλη της Νάξου. Σε καμία περίπτωση δεν αποδεικνύεται η μη συσχέτισή τους στη μελέτη, παρά την επιχειρηματολογία, και το πιθανότερο είναι να συγκοινωνούν. Εξάλλου, όπως αναφέρεται και στη μελέτη (ΜΠΕ) του έργου, η ύπαρξη πηγών και εν γένει υδροληψιών σε μια περιοχή αποτελεί αιτία αποκλεισμού της περιοχής για τη δημιουργία ΧΥΤΑ, κριτήριο που παρακάμφθηκε και αγνοήθηκε στην περίπτωση της θέσης «Κορυφή Ξύδη».
  4. Από τη θέση διέρχεται ρέμα, το οποίο μάλιστα οριοθετήθηκε με αφορμή την αδειοδότηση του έργου. Όπως είναι γνωστό, και όπως αναφέρεται στην ίδια τη μελέτη (ΜΠΕ) του έργου, η διέλευση ρέματος αποτελεί κριτήριο αποκλεισμού μιας θέσης, κάτι που δεν εφαρμόστηκε στην περίπτωση αυτή. Είναι αυτονόητοι οι κίνδυνοι μόλυνσης των υπόγειων και επιφανειακών νερών εξαιτίας της ύπαρξης του ρέματος στη θέση του ΧΥΤΑ.
  5. Ο χώρος έχει χαρακτηρισθεί γη υψηλής παραγωγικότητας, από το π.δ. που καθορίζει τις ΖΟΕ Νάξου (ΦΕΚ Δ’ 846/24.11.1988). Παρότι, σύμφωνα με την ίδια τη μελέτη (ΜΠΕ) του έργου, η γη υψηλής παραγωγικότητας αποκλείεται για την κατασκευή ΧΥΤΑ, στην περίπτωση της θέσης «Κορυφή Ξύδη» παρακάμφθηκε και αγνοήθηκε το κριτήριο αυτό, με ευθύνη των αρμόδιων υπηρεσιών.
  6. Η θέση είναι ακατάλληλη για τη δημιουργία ΧΥΤΑ λόγω έλλειψης των αναγκαίων ποσοτήτων χώματος για την επίστρωση των απορριμμάτων, όπως ξεκάθαρα και με επιχειρήματα τονίζεται στη μελέτη (ΜΠΕ) του έργου. Συνεπώς, θα πρέπει να μετακινούνται τεράστιες ποσότητες υλικού επίστρωσης με πρόσθετες περιβαλλοντικές επιπτώσεις που δεν έχουν αναλυθεί, ούτε κοστολογηθεί. Άλλως, δεν θα καλύπτονται, μετατρέποντας το έργο σε απλή χωματερή!
  7. Δεν επελέγη η θέση με τις δέουσες ενέργειες, καθώς αποκλείστηκαν οι 5 από τις συνολικά 7 εξεταζόμενες θέσεις, οι οποίες, παρεμπιπτόντως, είχαν εντοπιστεί με σχεδόν «τυχαίο» τρόπο, και σε καμία περίπτωση με επιστημονικό και αναλυτικό τρόπο, όπως στοιχειωδώς επιβάλει η σοβαρότητα του θέματος. Είναι δε απορίας άξιον, πώς, με βάση τα κριτήρια επιλογής της θέσης, όπως καταγράφονται στη μελέτη (ΜΠΕ) του έργου, απορρίφθηκαν οι πέντε θέσεις λόγω κριτηρίων αποκλεισμού, ενώ δεν απορρίφθηκε, με τα ίδια κριτήρια, και η επιλεγείσα τελικά θέση, καθώς δεν ικανοποιούνται προδήλως αρκετά κριτήρια, όπως για παράδειγμα αυτό της απόστασης από υδροληψίες, της διέλευσης ρέματος, της γης υψηλής παραγωγικότητας κλπ.
Για τους ανωτέρω λόγους και πολλούς άλλους ακόμα που σχετίζονται με τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν για την επιλογή και χωροθέτηση του προωθούμενου έργου και την ασυμβατότητά του με την κείμενη νομοθεσία, ο Σύλλογος Εγκαριτών Νάξου έχει καταθέσει στο ΣτΕ αίτηση ακύρωσης της ΕΠΟ του έργου. Διακριτή, παρόμοια αίτηση έχει καταθέσει ο Σύλλογος Γαληνιωτών σε συνεργασία με άλλα σωματεία, όπως την Περιβαλλοντική Κίνηση Νάξου (ΠΕΚΙΝ). Είναι προφανές ότι η ευδοκίμηση των προσφυγών αυτών, η οποία προβάλλει ως πολύ πιθανή, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις έγκριτων νομικών, μη σχετιζόμενων με την κατάθεση των προσφυγών, θα καταδειχθεί η αμφιβόλου γνησιότητας και καθαρότητας επιμονή των ιθυνόντων στην κατασκευή του αναχρονιστικού έργου, καταδικάζοντας τα νησιά μας σε μη επίλυση, αλλά διόγκωση και όξυνση του προβλήματος των απορριμμάτων.
Οι τελευταίες δε εξαγγελίες της Δημοτικής Αρχής περί ένταξης έργων διαχείρισης απορριμμάτων σε προγράμματα και μετατροπή του έργου σε ΧΥΤΥ, θυμίζουν έντονα την ιστορική φράση του Ξενοφώντος: «ὥσπερ λίθοι τε καὶ πλίνθοι καὶ ξύλα καὶ κέραμος ἀτάκτως μὲν ἐρριμμένα οὐδὲν χρήσιμά ἐστιν». Τα ως άνω αναφερόμενα προβλήματα του χώρου για την κατασκευή ΧΥΤΑ, ισχύουν στο ακέραιο και για κατασκευή ΧΥΤΥ στη θέση αυτή. Συνεπώς, δεν αλλάζει πραγματικά η στρεβλή κατεύθυνση προς την οποία κινείται η Δημοτική Αρχή για την επίλυση του προβλήματος. Σε αντίθεση, σε Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου που διεξήχθη προ μηνών (Μάρτιος 2011), είχε ζητηθεί από τους Συλλόγους των χωριών Εγκαρές και Γαλήνη, αλλά και από άλλους φορείς και δημοτικούς συμβούλους (ακόμα και της πλειοψηφίας), να προχωρήσει άμεσα ο Δήμος σε ανάθεση μελέτης για την ολοκληρωμένη διαχείριση των απορριμμάτων, ώστε να ληφθούν οι σχετικές αποφάσεις για βιώσιμη λύση και να προσδιοριστούν τα έργα που είναι απαραίτητα. Τη λήψη της απόφασης αυτής αρνήθηκε πεισματικά η Δημοτική Αρχή και η παράταξη της πλειοψηφίας (με ελάχιστες φωτεινές εξαιρέσεις), με αποτέλεσμα να φτάσουμε στο σημείο προκήρυξης ενός ακόμη προγράμματος χρηματοδότησης έργων διαχείρισης και να μην υπάρχει σχέδιο για μια βιώσιμη και προς τη σωστή κατεύθυνση επίλυση του προβλήματος.
Περαιτέρω, δεν υπάρχει κανένας σχεδιασμός για την αποκατάσταση των υφιστάμενων ΧΑΔΑ της Νάξου, ενώ θα μπορούσε να μελετηθεί η πλέον προφανής λύση της αποκατάστασης ΧΑΔΑ με ταυτόχρονη σχεδίαση, στην ίδια αυτή υποβαθμισμένη περιοχή, της δημιουργίας ορθών και περιβαλλοντικά αποδεκτών έργων ολοκληρωμένης διαχείρισης απορριμμάτων, έστω προσωρινά. Αντιθέτως, με τον σχεδιασμό αυτόν, είναι βέβαιη η συνέχιση της λειτουργίας του ΧΑΔΑ στον Τίμιο Σταυρό, για πολλά χρόνια ακόμα, με κίνδυνο κατάρρευσής του στη θάλασσα με ολέθριες συνέπειες, όπως έχετε αναγνωρίσει και εσείς!
Μια ορθολογική μελέτη διαχείρισης των απορριμμάτων του Δήμου μας, με κατασκευή των αναγκαίων έργων επεξεργασίας των απορριμμάτων με πολύ μικρό και, ει δυνατόν, μηδενικό υπόλειμμα, σε μια ήδη υποβαθμισμένη περιοχή υφιστάμενου ΧΑΔΑ ή ακόμα και μια νέα περιοχή της Νάξου, καθώς εκτάσεις που αποτελούν τα 2/3 του νησιού βρίσκονται μακριά από οικιστικό ιστό, σε αποστάσεις αρκετών χιλιομέτρων από αυτόν, θα έλυνε οριστικά και βιώσιμα το πρόβλημα. Και βεβαίως, σε μια τέτοια περίπτωση, δεν θα απαιτούνταν η τεράστια έκταση των 170 στρεμμάτων του σχεδιαζόμενου ΧΥΤΑ, ούτε βεβαίως και τα χρήματα των απαλλοτριώσεων για την έκταση αυτή, τα οποία εκτιμάται ότι θα υπερβούν τα 2-3 εκ €. Αυτά θα μπορούσαν ήδη να χρηματοδοτήσουν προσωρινές λύσεις επεξεργασίας των απορριμμάτων σε υφιστάμενο ΧΑΔΑ, μέχρι την κατασκευή των έργων ολοκληρωμένης διαχείρισης και μηδενικού υπολείμματος.
Ας τονιστεί δε ότι το έργο που έχει σχεδιαστεί για το Δήμο μας (ΧΥΤΑ) δεν μπορεί να τύχει της χρηματοδότησης της ευρωπαϊκής επιτροπής, καθώς δεν πληροί τους βασικούς στόχους και απαιτήσεις των ευρωπαϊκών οδηγιών. Αντίθετα, έργα ολοκληρωμένης διαχείρισης που ικανοποιούν τις απαιτήσεις και υπερβαίνουν τους στόχους της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, τυγχάνουν οπωσδήποτε γενναίας επιχορήγησης. Στους δύσκολους οικονομικά καιρούς που διέρχεται η χώρα, η χρηματοδότηση τέτοιων έργων θα προέρχεται σχεδόν αποκλειστικά από πόρους της ευρωπαϊκής κοινότητας, και συνεπώς θα πρέπει να είμαστε σοβαροί και μετρημένοι στα προτεινόμενα έργα υποδομής, αν θέλουμε να φτιάξουμε μερικά.
Η Περιφέρεια αποτελεί κλειδί για την αλλαγή στη νοοτροπία και κουλτούρα που είναι πρωτίστως αναγκαία για να επιτύχουμε. Αντί λοιπόν να δίνετε χέρι βοηθείας στο Δήμο να προωθεί ένα αναχρονιστικό και καταδικασμένο έργο, καθυστερώντας έτι περαιτέρω την επίλυση του χρόνιου προβλήματος των απορριμμάτων του Δήμου μας, και μάλιστα διογκώνοντας και οξύνοντάς το, είναι αδήριτη ανάγκη να επιβάλλετε την αναγκαία αλλαγή πορείας, με την εκκίνηση μιας νέας διαδικασίας για την εξεύρεση της πλέον ορθής και σύγχρονης λύσης, με ολοκληρωμένο σχεδιασμό, με σύγχρονα έργα διαχείρισης, στην καταλληλότερη θέση στο νησί. Αν σε μικρότερα νησιά έχουν βρεθεί θέσεις που δεν προκαλούν προβλήματα, δεν μπορεί να βρεθεί μια τέτοια στη Νάξο, το μεγαλύτερο νησί των Κυκλάδων με τόσες περιοχές άγονες και ακατοίκητες;



Αξιότιμε κε Περιφερειάρχη,
Η ορθή και βιώσιμη επίλυση του προβλήματος διαχείρισης απορριμμάτων στο Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, βρίσκεται στα χέρια σας, καθώς η λογική και η νοοτροπία της Δημοτικής Αρχής είναι αποδεδειγμένα κατώτερη των περιστάσεων και οδηγεί σε αδιέξοδο. Παρακαλούμε να δώσετε τη δέουσα προσοχή και να μην προωθήσετε, με έργα και διοικητικές πράξεις σας, το συγκεκριμένο έργο. Αντίθετα, αφού μελετήσετε βαθύτερα το ζήτημα, και αφού πειστείτε για την αναγκαιότητα αλλαγής πορείας, επιβάλλετε αυτή στη Δημοτική Αρχή πριν ξεπεραστούν τα όρια και είναι πολύ αργά.
Ελπίζοντας ότι τα αναφερόμενα και κυρίως τα επιχειρήματα που αναπτύσσονται επιγραμματικά στην παρούσα επιστολή θα τύχουν της προσοχής και καλόπιστης ανάγνωσης από τα πλέον αρμόδια όργανα της πολιτείας, και η φωνή αγανάκτησής μας θα εισακουστεί από ανθρώπους που οραματίζονται διαφορετικά την ανάπτυξη της χώρας και σέβονται πάνω απ’ όλα τον άνθρωπο και το περιβάλλον, παραμένουμε στη διάθεσή σας για πρόσθετη πληροφόρηση με περαιτέρω στοιχεία και μελέτες στα οποία εδράζονται τα επιχειρήματα αυτά.


Για το Δ.Σ. με τιμή,

Ο Πρόεδρος
Η Γενική Γραμματέας









Νίκος Γ. Μπουλαξής
Αγγελική Α. Λάσκαρη




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου